Facebook

Skorupka jajka – naturalne źródło wapnia

Polub nas na Facebooku:

Skorupki jajka - źródło wapniaSkorupka od jajka jest produktem, który po wykorzystaniu zawartości bardzo często wędruje do kosza. Nie wszyscy jednak wiedzą, że skorupkę od jajka można wykorzystać i uzyskać z niej bardzo cenne źródło składników.

 

Głównym składnikiem skorupki jajka jest przede wszystkim wapń, który stanowi blisko 95% zawartości. Warto też dodać, że taka forma wapnia jest dobrze przyswajalna (około 90%). Poza tym skorupka od jajka zawiera miedź, żelazo, fluor, siarkę, krzem, cynk, mangan czy też stront. Ten ostatni odpowiada między innymi za procesy związane z prawidłową budową kości.

Dlaczego warto zadbać o właściwy poziom wapnia w organizmie? Wapń jest bowiem głównym budulcem kości, zębów, chroni nasz organizm przed osteoporozą. To właśnie w kościach zmagazynowana jest większość wapnia w naszym organizmie. Wapń jest również ważnym składnikiem mineralnym dla komórek nerwowych i naszych mięśni, zabezpieczając je przed skurczami. To między innymi niedobory wapnia mogą być przyczyną „skurczów mięśni”.

 

Przygotowanie proszku ze skorupki jajka

  1. Przed użyciem jajka należy umyć jajko. Bardzo ważne jest również, aby skorupka jajka była uprzednio wygotowana. Jest to warunek konieczny, ponieważ skorupka jajka może zawierać bakterie.
  2. Następnie skorupkę ostudzamy i usuwamy z niej błonkę, która znajduje się wewnątrz jajka.
  3. Kolejny krok to dobre wysuszenie skorupki, dzięki temu zachowa ona świeżość oraz łatwiej będzie się ją miażdżyło.
  4. Na sam koniec używając blendera, robota kuchennego lub młynka do kawy mielimy skorupkę na drobny proszek.

 

Skorupki jajek jako źródło wapnia - przygotowanie

 

Tak przygotowany proszek możemy dodawać do potraw, do koktajli, napojów itd. Możemy również przed spożyciem skropić proszek sokiem z cytryny, dzięki temu zapewnimy większa przyswajalność wapnia.
Pamiętajmy również, że nadmiar wapnia może wywołać negatywne reakcje organizmu, dlatego proponujemy maksymalną dawkę – pół łyżeczki proszku z jajka dziennie.

 

Uwaga!
Bardzo ważne jest, aby skorupka była dokładnie zmielona. Niedostateczne zmielenie może powodować skaleczenia w jamie ustnej, a także układzie trawiennym. Nigdy zatem nie spożywajmy skorupki w niezmielonej formie.

Udostępnij post

Opublikuj komentarz