Facebook

Zmęczone i opuchnięte nogi

Polub nas na Facebooku:

Zmęczone i opuchnięte nogiBrak ruchu, długie stanie w jednym miejscu, siedzenie przez wiele godzin w biurze może być przyczyną ciężkich i zmęczonych nóg. Również wtedy, gdy zdecydujemy się na wielogodzinny spacer, a wcześniej nie byliśmy przyzwyczajeni do takiej formy aktywności, może dopaść nas uczucie zmęczonych i opuchniętych nóg.

 

W pierwszym przypadku głównym powodem może być powolny powrót krwi z nóg do górnych partii ciała, a następnie z powrotem do serca. W przypadku wielogodzinnej aktywności jest to po prostu zwykłe zmęczenie.

 

W obu przypadkach możemy jednak zastosować kilka domowych sposobów, które doskonale rozwiążą nasz problem:

Uniesienie nóg ponad poziom ciała

Najprostsza metoda to uniesienie nóg powyżej poziomu naszego ciała. Pod nogi możemy podłożyć zwiniętą kołdrę lub poduszkę. Możemy również położyć się na ziemi, opierając nogi o krzesło lub fotel. Już nawet kilkanaście minut takiego odpoczynku zmniejszy uczucie zmęczonych nóg. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w taki sposób odpoczywać nawet przez godzinę.

 

Kąpiel z dodatkiem sody oczyszczonej

W celu zmniejszenia uczucia ciężkich nóg polecamy kąpiel stóp w misce z ciepłą wodą oraz dodatkiem 5-6 łyżek sody oczyszczonej, która dodatkowo pozytywnie wpłynie na stan i wygląd skóry stóp.

 

Ciepła i zimna woda

Jest to bardzo dobry domowy sposób na wspomaganie przepływu krwi. W tym celu naprzemiennie używając ciepłej i zimnej wody z prysznica polewamy nogi lub stopy przez kilka minut. Czynność taką możemy powtarzać codziennie podczas wieczornej kąpieli.

 

Masaż stopy piłką

Bardzo prostą metodą na wykonanie domowego masażu stopy jest użycie piłki do tenisa. Piłkę kładziemy na podłodze (najlepiej na dywanie) i dociskając ją lekko stopą wykonujemy ruchy do przodu i do tyłu. Ruchy takie wykonujemy z różną prędkością – zarówno szybsze jak i powolne. Drugie ćwiczenie to delikatne dociśnięcie piłki tylną częścią stopy i wykonywanie ruchów palcami.
Już po kilku minutach powinniśmy poczuć lekką ulgę i zmniejszone uczucie zmęczenia stopy.

 

Ruch i ćwiczenia

Aby zmniejszyć dolegliwości związane z uczuciem zmęczonych i opuchniętych nóg, w trakcie siedzącej pracy zadbajmy, aby czasami wstać od biurka. Jeżeli to możliwe, możemy dodatkowo poruszać nogami, zrobić kilka uniesień nóg itd. Dodatkowe ćwiczenia, które pomogą przezwyciężyć uczucie zmęczonych i ciężkich nóg to między innymi: różnego rodzaju skłony, przysiady, chodzenie na palcach lub piętach, wspinanie się na palce u stóp, podkurczanie palców, wykonywanie ruchów okrężnych całymi nogami leżąc na plecach.
Niektóre z tych ćwiczeń możemy wykonywać także w pracy, podczas krótkich przerw.

Udostępnij post

Opublikuj komentarz